Bästa helgen

På fredagen kom Eriks mamma Susanne och hennes sambo Micke till Holmträsk (där min mamma och pappa har sitt sommarhus) för att spendera kvällen med oss. Det första vi gjorde när dom kom var att gå ner till vår lilla strand för att låta hundarna bada, men det slutade med att även vi tog ett dopp! Ja, t om jag som är världens badkruka, men det var av någon konstig anledning riktigt skönt redan! Tänker att det är ju bara början på juni. Vi grillade till middag, fläsk och ryggbiff bland annat vilket var asgott, blev bjuden på rövin också som faktiskt var riktigt gott, brukar inte gilla rött vin alls. Till efterrätt blev det kaffe med mörk choklad, jordgubbar och grädde! :) Därefter satt vi bara och pratade ett tag, jag fotade hundarna och lite allt möjligt, innan vi tog båten och for ut på en fisketur. Helt otroligt hur vackert det var ute den kvällen, alldeles stilla på vattnet, det enda som hördes var ljudet av fågelkvitter och båten som guppade.

Lördagen blev också väldigt bra, vi åt våfflor med min mormor och farmor och senare under dagen kom Eriks kompis Patrik kom och hälsade på, blev så att han stannade till söndagen. På lördagkväll (medan dom körde Patriks radiostyrda bil) for jag till mårdsele och gick runt forsen med Vickan och Lena. Blev en glass också på ett gammeldags café som finns där, innan vi for tillbaka till Holmträsk och bastade och badade allihopa! Kunde inte ha fått ett bättre avslut på kvällen. 
 
Bilder från fredagen:
 
Mobilbilder ↓
0 kommentarer