Sommarjobb √

Igår fick jag ett samtal angående sommarförskolan som kommer hållas öppen i juli, de undrade om jag fortfarande var intresserad av att jobba! Hade nästan gett upp hoppet om att få jobba, eftersom jag visste att de redan hade ringt runt till folk som lät intressanta. Men det blev så i alla fall! Känns lite trist att inte få vara ledig nånting (ser ut som att det blir jobb i princip hela juni också), men mest känns det bara bra att få tjäna sig lite mer pengar och bli en erfarenhet rikare.
 
Pengar behövs ju alltid till mitt fotointresse som har växt fram nu på sistone. Senast igår hämtade jag ut ett paket från posten, som innehöll en kameraväska (äntligen lite ordning på grejerna!) och ett nytt objektiv för porträttfotografering. Canon EF 50/1,4 USM. Än så länge är jag nöjd, mest över den stora bländaröppningen som ger sån fin bokeh till bilderna. I övrigt kan jag känna att mitt tidigare objektiv hade räckt till. Får se om jag behåller det eller ej! Näst upp på listan kommer i alla fall en reflexskärm, en extern hårddisk, och kanske nåt extra minneskort/batteri att växla med. Sen är jag nog nöjd för ett tag! Hehe
0 kommentarer