En helg i Holmträsk

 
I onsdags tog vi långledigt, jag och Erik, och åkte direkt efter jobbet till Eriks mamma i Vindeln där vi spenderade valborgskvällen. Blev väldigt lugnt och mysigt. Dagen där på blev det ett stopp i Hällnäs också hos Eriks mormor och morfar, innan vi åkte vidare mot Holmträsk där vi stannade från torsdagen till söndagen. Har haft det så himla härligt, med en massa utevistelse, bastu och god mat bland annat. På fredagen följde jag med Erik och hämtade igen en bäver som han hade skjutit vid ån, var första gången jag såg en bäver på så nära håll (förvisso inte levande men), rörde t om på svansen som kändes precis som en hård bit av skinn. På eftermiddagen gick jag och Elina ut en sväng och fotade också, så bilder på det kommer upp strax! På lördagen kom vi på lite spontant att vi skulle fara till Norsjö, jag mamma, pappa och Erik. Vädret var verkligen inte det bästa så vi passade på att fara tidigt, och var hemma redan vid 2. Blev inte så mycket shopping direkt, men några inredningsprylar för min del i alla fall. :-) 

Nu måste jag börja avrunda mig här. Kuro går omkring i lägenheten och gnäller så jag håller på att bli tokig. Han gör alltid så efter att vi ätit för då vet han att det är dags att gå ut. Hej så länge!
0 kommentarer