Vårdcentralen

Fick tid på vårdcentralen idag lyckligtvis, där jag fick ta både blodprov och andningsprov för att kolla alla värden samt att se om jag kan vara allergisk mot något. Det får jag veta nästa vecka i såna fall, när svaren har kommit. Läkaren kollade även mina öron och såg att jag hade vätska bakom en trumhinna, vilket ju betyder att jag kunde så småningom ha fått öroninflammation - igen - om jag inte hade kollat upp mig idag..Som tur åkte jag därifrån med en kur penicillin och även en annan medicin mot bihålorna/öronen. Får inte använda nässpray eftersom jag har överanvänt det och därmed tappad en stor del av lukten. Känner nästan inga lukter alls. Inte ens lukten av surströmming som farmor bjöd min familj på idag. Visste inte att det kunde bli så vid överförbrukning? Så tänk på det, ni som går och använder spray med jämna mellanrum varje dag, även fast ni egentligen kanske inte behöver, det är INTE bra haha! 

Hoppas i alla fall på att bli helt frisk nu. På riktigt. Har trots allt gått med detta sedan i september. Läkaren sa att min penicillin även botar mycoplasma, om det nu är det jag har. Så nu SKA jag fan bli kvitt all sjuka! Synd bara att jag inte kan fara på peace i helgen. Men nu det ryktas det ändå om att Rihanna tänker ställa in. Hörs!
1 kommentar
Anna

Ja, det är verkligen himla spännande!! Men snart så!
Antar att när värkarna väl sätter igång så kommer jag tänka " vafaaaaasen har jag längtat efter det här för", haha. ;)