Helgen

Jag kommer att jobba på förskolan nu under mellandagarna, gjorde första jobbdagen i fredags. Dock blev jag lite febrig och väldigt hängig. Bara att ställa sig upp och t ex skynda sig fram till ett barn blev jobbigt och hjärtat började slå hårt bara av det. Så jag gick hem en halvtimme tidigare än planerat. Som tur kom Erik till stan på fredagkväll för att vara med mig, annars hade jag varit helt själv. Så då hämtade han upp mig på ersboda och vi åkte och handlade och så innan vi gjorde middag och hade filmmys hela kvällen.
 
På lördagen gjorde vi mellandagsfynd båda två. Erik köpte längdskidor och jag köpte ett elpiano(!). 4sound hade flyttrea så vi åkte dit och tittade, där vi möttes av en jätterolig och trevlig gammal man som visade deras utbud. Det var ett yamaha som han rekomenderade för just mig, och som jag i slutändan också köpte. Han hade bara ett enda kvar, men jag tänkte ändå att jag ville åka om på musikanten också och kika innan jag bestämde mig. Och när jag väl kom dit insåg jag ganska snabbt att priserna skenade iväg om man ville ha ett yamaha (annars fanns det bara sämre märken i samma prisgrupp).  Så vi åkte tillbaka till 4sound igen och så köpte jag det! Jag tror inte man ska fundera så himla mycket, hålla på och jämföra priser på internet, en tusenlapp hit eller dit spelar mig egentligen ingen större roll, och dessutom fick jag ett paketpris istället för att köpa stativet separat (vilket hade kostat 1000kr bara det), så jag kände mig jättenöjd när vi åkte där ifrån. Senare vid 3 tiden kom Rasmus och Marielle hit och såg hockey, junior vm. Bjöd dom sedan på middag och efterrätt, och så kom även min syster och hälsade på. Senare under kvällen såg vi allihop på en skräckfilm, blev "incidious 2", usch vad äcklig den var!
 
Idag har vi inte gjort mycket än så länge, Erik håller på att montera takräcken på bilen och jag har städat undan och renbäddat sängen. Tänker kanske gå en sväng på stan sen om jag orkar, annars blir det nog mest bara en lugn dag. Mina föräldrar kommer kanske och hälsar på oss ikväll. :) 
 
Mitt fina elpianoo :)

Erik hade gjort baconinlindad kycklig, var nog det godaste jag ätit på länge!!
0 kommentarer