2014-08-17

Nu börjar det kännas att sommaren är över, sorgligt nog. Det känns på luften att hösten närmar sig. Nu har jag varit här i Åmsele/Holmträsk där mina föräldrar bor i ungefär två veckor. Och vad har jag gjort? Inte mycket alls. Men jag antar att det är lite så det ska vara när man har semester. Just nu känner jag bara lite ångest inför skolstarten. Egentligen har jag inte alls lust att börja med något plugg igen, men jag vet att om jag inte börjar nu så kommer det aldrig bli av. Tycker det är så himla mycket dock som ska måsta fixas innan, allt det här med registrering av konton, registring på kurs, csn-lån och så vidare. Och sen såklart måste man börja tänka på böcker också. Usch... Men det kommer antagligen kännas lite bättre när jag väl har kommit in i det.

Idag kommer jag att åka "hem" till stan igen. Ska jobba i veckan på förskolan jag brukar vara på, och sen ska jag tillbaka till Åmsele på fredagen igen för att hänga upp mina bilder på utställningen, och sen jobbar jag nog två tre dagar veckan därpå innan det är upprop på skolan den 29e. Då vet ni det!
 
På tal om ingenting. Mamma väckte mig imorse 10.15(!) för då var Molly Sandén med i tv4 för att sjunga sin nya singel Freak och prata om skönhetsideal bland annat. Måste bara säga att jag tycker hon är en sån otrolig förebild, särksilt för unga tjejer. Tycker hon verkar vara en sån himla fin människa både på insidan och utsidan. Vi behöver fler power-kvinnor som hon i Sverige, som visar på att man duger precis så som man är. 
 
0 kommentarer