Självporträtt

Hade så himla tråkigt igår, och då fick jag en idé om att ta några självporträtt. Jag hade ett stativ sedan tidigare, men hade aldrig prövat kamerans självutlösare så höll på ett tag innan jag kom på hur man skulle göra, men tycker i alla fall att bilderna blev rätt fina! Gjorde så att jag ställde stativet just framför ett ganska stort fönster, så att ljussättningen blev naturlig. Tänkte först att jag skulle använda mig av reflexskärmen men det blev bara sämre med den. Var egentligen ganska perfekt plats att fota på för väggen bakom mig blev så bra som bakgrundsfärg. Tycker nästan det ser ut som att jag står i en fotostudio! Enda negativa var att jag inte hade någon fjärrkontroll till självutlösaren, och var därför tvungen att sträcka armen så långt jag kunde till knappen, eftersom kameran var tvungen ha ett motiv att lägga fokuset på. Jag kunde liksom inte bara trycka på knappen och springa och ställa mig framför kameran för då blev jag helt ur fokus. Men men, intressant!

Vad tycker ni om bilderna?

Canon EOS 6D + 50/1.4 USM + Stativ 
0 kommentarer