En dag på stan & CC-medlem

Idag har jag haft en riktigt skön dag. Klev upp vid halv 9, åt frukost och började se första avsnittet av Lindsay, en serie som handlar om Lindsay Lohans väg från att vara missbrukare till att försöka få ordning på sitt liv. Riktigt intressant faktiskt. Duschade, satte i lite hårinpackning och såg ett till medan det fick värka. Efter att jag gjort mig klar åt jag lunch och cyklade därefter ned på stan för att träffa Julia. Vi tog en fika och pratade ikapp i någon timme, innan jag var tvungen att passa en tid hos optikern. Blev lite shopping också efter det innan Julia for vidare. Det roliga var att jag fortsatte att samla på mig kläder, men denna gång åt Erik, eftersom jag fick veta att han också befann sig på stan. Så då ringde jag honom och lite "tvingade dit honom" hehe (annars blir det aldrig av för hans del) och han valde att behålla nästan allt som jag hade valt ut! ;-)

Ikväll har man inte gjort många knop, mest suttit och googlat på olika redigeringsprogram, downloads och genvägar för att slippa betala för en photoshop-prenumeration. Har sedan tidigare Lightroom 5, men är lite besviken då det programmet är väldigt begränsat och är mer lämpat för enkla redigeringar som att lägga på kontraster, färger osv. Jag vill ha något mer avancerat som jag kan utvecklas med, och en dag kanske få bilderna precis som jag vill ha dom! Så blev till slut så att jag skrev på ett avtal för ett års användning av Photoshop CC, och då kostar det 105kr i månaden vilket jag tycker var överkomligt. Det är absolut värt pengarna om man tänker hur oändligt mycket man kan göra med sina bilder. Ska bli spännande det här!
 
0 kommentarer