Helgen

Den här helgen blev faktiskt bättre än jag förväntat mig, hade lite inställningen att jag inte skulle göra nånting, bara ha tråkigt hela helgen och typ se film/sitta med datorn. Men jag har gjort något nästan konstant sedan jag kom till lägenheten i fredags. På fredagkväll kom min vän Ida förbi och vi fikade kladdkaka, grädde och jordgubbar och satt sen och pratade i flera timmar! Var så trevligt, jag hoppas vi kan göra om det fler gånger. ♥ På lördagen tog vi sovmorgon jag och Kuro, och innan lunchtid gav vi oss ut på en låångpromenad, vet inte hur långt vi gick men säkert mer än 5 km. När vi kom hem lyfte jag ner honom i badkaret och duschade honom, hehe. Kände mig lite stolt efteråt att jag klarat av det, men han var faktiskt väldigt mycket lugnare än jag trodde, jag tror han tycker det är ganska skönt. Efter att jag ätit tog jag honom ut på ännu en promenad, då till Djurmagazinet (ja man får ju gå in med hundar där) för att ladda upp med ben och grisöron som Kuro älskar. Men stackarn blev så nervös och stressad av att vara där inne, i början gick det jättebra men tror han blev väldigt trängd framme vid kassan för då var det flera hundar, en som var lös tom vilket jag tycker är helt fel(!), och någon som satt i rullstol som han blev väldigt misstänksam mot. Han blev väldigt svätträdd med andra ord. Men det är ju bra att träna på såna situationer också. 

På kvällen bestämde jag mig för att följa med Lena och Sandra ut, tanken var att vi skulle till båten, men lite förfest var väl det enda som hanns med innan Lena tyvärr blev tvungen att fara och jobba. Vi fick veta det när vi satt i bilen påväg ner mot stan och då var klockan ändå så mycket att det kändes lika skönt att bara fara hem igen. Även om det kändes trist att inte fara någonstans så hade jag ju ändå Kuro som väntade på mig här hemma. Idag är vi så jäkulskt trött båda två, och ligger mest bara och slappar. Solade ett tag i morse på balkongen och sen har jag inte gjort mycket mer än att handla mat inför veckan. Fy så tungt det känns att jag börjar jobba imorgonn....som tur börjar jag inte förrän 9, tror 9-halv 5 blev mina tider för hela den här veckan. Snart kommer Erik hem i alla fall, har inte träffat honom på mer än en vecka så ska bli skönt på ett sätt att vardagen går tillbaka till det vanliga ♥ :*

I morse då vi solade :P och Kuro gäspade hela tiden hehe
0 kommentarer