Utan sommarjobb?

I brist på annat, min fina påsklilja jag köpte här om dagen.
 
Idag jobbade jag för första gången med lunchhanteringen, som är något jag kommer börja med utöver mina 35% i barngrupp, alltså kommer jag jobba 60% sammanlagt. Och första dagen gick ganska bra, var lite stressigt att hinna med allt på tre timmar, men jag antar att jag kommer hitta min taktik för att få ihop det. Slutade 1 men stannade ändå kvar på jobbet i flera timmar och jobbade på mitt CV och personliga brev, och så cyklade jag förbi Mio och lämnade där på vägen hem. Men jag blir lite irriterad på mig själv att jag är så sent ute! Nu är ju nästan alla sommarjobb tagna redan. "Vi har redan fullt med sommarjobbare nu" sa dom när jag frågade. Jaja, dom tog i alla fall mina papper men lite surt känns det ändå när man har jobbat så länge med texten för en specifik arbetsplats.
 
Jag tror egentligen inte att jag borde behöva känna mig så stressad över det här med sommarjobb. Jag har ju alltid min kökstjänst + annat vick på förskolan (blir nästan alltid några extra timmar varje vecka) hela juni och några dagar i slutet av augusti. Så i princip är det bara juli och halva augusti som jag blir "arbetslös", ledig eller vad man vill kalla det. Det har jag egentligen råd med. På ett sätt skulle det vara gött med en extra lön ifall jag ska börja plugga i september, å andra sidan skulle det vara skönt med lite långledighet. Ska i alla fall söka jobb på sommarförskola, och får jag inte det eller något av de andra jobb som jag sökt så tänker jag nog bara acceptera att det får bli så. Ingen big deal egentligen, eller?
0 kommentarer